Markedsføringskanaler

Hvilke kanaler skal man vælge?

Der findes en lang række velkendte markedsføringskanaler, som også benyttes i rejsebranchen. Alt efter hvilket produkt man tilbyder, er der forskellige muligheder.

Hvis man skal markedsføre sit hotel, kan det eksempelvis være nødvendigt at sørge for, at ens hotel er repræsenteret på de medier/placeringer, hvor ens kunder befinder sig. Hvis ens kunder foretrækker et fysisk magasin, hvor man kan læse mere om en given feriedestination, kan det være mest hensigtsmæssigt, at man trykker et rejsemagasin.

Igen gælder det altså om at ramme ens målgruppe hvor den er og på det rette tidspunkt. Og alt efter hvad der er målsætningen for en given kampagne, er der forskellige kanaler, der kan være mere eller mindre hensigtsmæssige.

Samtidig har forskellige markedsføringskanaler hver især styrker og svagheder, som man som afsender skal være bevidst omkring. Nogle kanaler er gode til opbygning af brand og kendskab, mens andre er bedre i forhold til at skabe direkte konverteringer.

Ligeledes er der stor forskel på hvor præcise forskellige kanaler er. Outdoor- og TV-kampagner skaber et stort antal eksponeringer af dit budskab, men rammer også rigtig mange, som ikke nødvendigvis er i din målgruppe. Dette betyder ikke nødvendigvis, at disse kanaler er et dårligt valg. Det kommer igen helt an på formål samt andre faktorer som pris og budget, placering osv. 

Søger du hjælp?

Er der brug for en konsulent til at hjælpe Jer i gang med at markedsføre Jeres rejser og/eller ture?