home Helse & Sundhed, Uddannelse Tag ansvar for stresshåndtering på arbejdspladsen

Tag ansvar for stresshåndtering på arbejdspladsen

Nu til dags, er der ekstra høje krav til folk på arbejdsmarkedet. Vi skal kunne håndtere flere opgaver end nogensinde før, hurtigere end nogensinde før. Dette er et symptom på et arbejdsmarked i vækst, men betyder samtidig, at stress nærmest er blevet til en folkesygdom.

Det er nemlig ikke alle, der er lige godt rustet til at håndtere så stort et pres. Derfor skal vi blive bedre til stresshåndtering på arbejdspladsen.

Uddan dit HR-personale til stresshåndtering

Stress skal behandles hurtigt, da det kan have store konsekvenser for det ramte individ, og kan ende ud i en sygemelding. Derfor er det vigtigt, at man som arbejdsplads tager ansvar og kommer stressen i forkøbet, både for arbejdspladsen og de ansattes bedste.

På større arbejdspladser, er det oplagt at uddanne sit HR-personale til stresshåndtering på arbejdspladsen. På et stresshåndterings kursus for HR-konsulenter, bliver du undervist i den nyeste viden inden for stress og håndtering af denne. Du vil få en konkret plan og tilhørende værktøjer, du straks vil kunne tage i brug.

På den måde kan du som HR-konsulent, blive nøgleperson når det kommer til at sikre produktiviteten, undgå sygemelding, og fremme talentudvikling blandt både ledelse og medarbejder.

Kursus i stresshåndtering på arbejdspladsen

Du kan blandt andet tage et kursus i stresshåndtering på arbejdspladsen hos GrowPeople. De udbyder et praksisnært kursus med eksempler fra hverdagen, der vil give dig en helhedsorienteret viden, med udgangspunkt i den nyeste forskning i stress. Helt konkret lærer du blandt andet, hvordan du vurderer sværhedsgraden af stress, og hvordan du holder afklarende og støttende samtaler med en stressramt medarbejder.

Stress er ikke noget man skal tage let på. Jeg vil derfor på det kraftigste anbefale, at din arbejdsplads tager tyren ved hornene, og gør en indsats for at håndtere stress blandt jeres ansatte. Husk at det gavner både jer og jeres ansatte, på kort såvel som på lang sigt.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *